Over de stichting

Stichting Bee 4 Life is een kleine stichting, dat als doel heeft kleine projecten te ondersteunen die te maken hebben met vakonderwijs en microkrediet, meestal in de derde wereld.

We kunnen enkele kleine projecten, meerjarig (mede)financieren waarin 1 van onze bestuursleden het project adopteert en betrokken raakt.

Wij proberen ons steentje bij te dragen aan een duurzaam betere wereld door te investeren in
* handige jongeren, met praktisch middelbaar onderwijs en
* volwassen, met een vaardigheid en ondernemerschap.
Wij geloven dat, door deze mensen een kans te geven zich te ontwikkelen, zij de toekomstige ondernemers van hun land zullen worden, mogelijkerwijs met ons microkrediet. Als zij succesvol zijn, vormen zij uiteindelijk een stabiele middenklasse als werkgevers, en worden de economische motor in hun land.

Ontsnappen uit armoede is vaak een onmogelijke taak, ook als (een groepje) mensen getalenteerd, geïnspireerd en ervaren genoeg zijn om een succes te kunnen maken van hun beoogd bedrijfje, ware het niet dat ze een ‘kruiwagentje’ missen.
Als in die gevallen de financiële middelen het enige is wat ontbreekt om van start te kunnen gaan, nodigen wij je uit om bij ons een aanvraag in te dienen.